2023234 | Zorgproces : eConsult : eConsultFrequentie

HansAdvies

Wekelijks e-consult

Doel | wat

Uw patiënten maken meerdere keren per week gebruik van het e-consult.

Rationale | waarom

Er zijn vragen die een patiënt aan een huisarts kan stellen, waar er geen direct contact nodig is. Vragen over het beloop van een bekende aandoening, adviezen over wat te doen met bepaalde klachten. Deze vragen kunnen via een eConsult gesteld worden, en biedt de huisarts de mogelijkheid om deze vragen op gezette tijden te beantwoorden. Het kan (reis)tijd besparen, en wordt in veel situaties als een aanvulling op de zorg ervaren.

Stappenplan | hoe

Benodigdheden | wie & waarmee

Achtergrondinformatie

Een eConsult is een digitaal medisch consult tussen patiënt en huisarts dat plaatsvindt via internet. Er bestaan verschillende vormen van een eConsult, zoals onder andere via e-mail of een videoverbinding met de patiënt. Een voordeel van eConsults is dat Een eConsult is een digitaal medisch consult tussen patiënt en huisarts dat plaatsvindt via internet. Er bestaan verschillende vormen van een eConsult, zoals onder andere via e-mail of een videoverbinding met de patiënt. Een voordeel van eConsults is dat patiënten eenvoudig vragen kunnen stellen die geen spoed hebben, maar wel belangrijk zijn. Een eerste consult tussen huisarts en patiënt mag geen eConsult zijn, maar bij een vervolgconsult kan dit wel. Het succesvol inzetten van eConsults zorgen voor minder volle wachtkamers bij de huisarts.. Een eerste consult tussen huisarts en patiënt mag geen eConsult zijn, maar bij een vervolgconsult kan dit wel. Het succesvol inzetten van eConsults zorgen voor minder volle wachtkamers bij de huisarts.