235 | Zorgproces : eConsult : eConsultDagelijks

Bart van Pinxteren, SpinDokAdvies

Frequentie eConsulten

Doel | wat

U ontvangt dagelijks een of meerdere e-consulten.

Rationale | waarom

Het aanbieden van de mogelijkheid van een eConsult zorgt voor een betere toegankelijkheid van uw praktijk. Patienten kunnen op een eigen gekozen moment u een vraag stellen. Het aantal patienten wat naar de praktijk komt, kan hiermee verlaagd worden. Doordat u op een eigen gekozen moment het antwoord geeft, heeft u ook de tijd om het passend te verwoorden, en eventueel aanvullende informatie er bij te voegen.

Stappenplan | hoe

Informeer uw patient over de mogelijkheid van het aanvragen van een eConsult. Te denken valt aan op uw website, in het ’telefoonbandje’ tijdens het wachten. Maar ook door tijdens een consult op de praktijk de mogelijkheid te benoemen op een passend moment.

Benodigdheden | wie & waarmee

Handboek LHV, NHG, Ineen, Nictiz eConsult

Achtergrondinformatie